Naar boven

Oefeningen

Heb jij de smaak van het hardlopen te pakken en ben je benieuwd naar nog meer oefeningen om je hardlooptraining mee te beginnen? Bekijk hier onze voorbeelden voor een warming-up en start jouw hardlooptraining in optimale vorm!

 
6 oefeningen voor je warming-up

Heupdraaien

Zet je handen in je zij en je voeten in een spreidstand op heuphoogte. Draai je heupen langzaam rond in grote cirkels, maar houd je voeten en hoofd stil. Wissel links en rechts af.

Lunges

Zet je handen in je zij en maak een grote stap voorwaarts, waarbij je doorstrekt totdat je knie 90 graden gebogen is. Houd daarbij je romp en je hoofd rechtop. Wissel links en rechts af.

Skipping

In een hoog tempo hef je om de beurten de linker- en de rechterknie. Om het ritme vast te houden en je knieën hoog op te trekken, klap je in je handen in de ruimte onder je knie.

 
Jumping Jacks

 Vanuit stilstand spring je naar een brede spreidstand, terwijl je je armen mee omhoog zwaait. Wanneer je je benen weer sluit neem je je armen weer mee. Herhaal in hoog tempo.

Rear Lunges

Houd de basishouding aan van de voorwaartse lunges, maar in plaats van vooruit, maak je nu een grote stap achteruit waarbij je doorstrekt totdat je voorste knie 90 graden gebogen is. Houd daarbij je romp en je hoofd zoveel mogelijk rechtop. 

spreidstand
Spreidstand

Ga rechtop staan met de benen in een spreidstand op heuphoogte en draai met je hoofd en romp van links naar rechts, waarbij je je armen meeneemt. Houd daarbij je heupen op dezelfde plaats.