Winkelmand ( 0 )
 

Uw winkelwagen bevat geen artikelen.

Run Long



Bij het Run Long principe draait alles om conditie en lange afstanden. Haal jij veel voldoening uit het overwinnen van lange afstanden? Heb je een lange afstandrace in het vooruitzicht? Dan is ‘’Run Long’’ echt iets voor jou! Het enigste wat je dient te doen is een paar geschikte hardloopschoenen te kopen en het feest kan beginnen!



Wees echter gewaarschuwd, hardlopen werkt verslavend! Na je eerste rondjes zul je, je direct fitter voelen. Tevens zorgt de endorfines die vrijkomen tijdens het hardlopen ervoor dat je, je een stuk opgewekter voelt! Stel wekelijks persoonlijke doelstellingen en train je condities en spieren naar een topconditie!

Het ultieme evenement voor hardlopers op de weg is de wedstrijd van de 42 slopende kilometers en 195 meter: de marathon. Deze welbefaamde wedstrijd wordt door de beste hardlopers in minder dan 3 uur(!) afgelegd. Leuk, voor de recordboeken. Voor jou zijn je persoonlijke doelstellingen van belang. Door heel Europa worden wedstrijden georganiseerd op basis van 5 of 10 km. Tevens zijn er vele mogelijkheden om een halve marathon te lopen (21 km en 97,5 m).

Wat zijn de voordelen van Run Long?
-   je voelt je direct fitter, tevens is het een goede manier om gewicht te verliezen
-   je traint en versterkt je spieren
-   het is zeer laagdrempelig
-   je bent niet aan tijd gebonden

Tips voordat je kunt starten:
-   zorg ervoor dat je over de juiste hardloopschoenen beschikt om vervelende blessures te voorkomen.
-   ga niet te hard van start, begin met wandelen in combinatie met rustig hardlopen
-   stippel vooraf je route uit
-   eis niet teveel van jezelf, in het begin zal het moeite kosten om je geplande route uit te lopen
-   zoek een hardloop maatje, dit werkt motiverend
-   stel doelstellingen voor jezelf, uitgesplitst in korte-, middenlange- en lange doelstellingen

Welke schoenen zijn geschikt:


Terug naar Asics